“Suami Tak Guna, Menyesal Aku Kenal Kau” – Ezlynn Mengamuk Tuduh Suami Sendiri Rompak Rumahnya. (3 Gambar Rumah Ezlynn)

“Suami Tak Guna, Menyesal Aku Kenal Kau” – Ezlynn Mengamuk Tuduh Suami Sendiri Rompak Rumahnya. (3 Gambar Rumah Ezlynn)

Umum mengetahui kemelut yang sedang melanda penyanyi Ezlynn dan suaminya Adam Fahmy.

Loading...

Mereka kini di ambang penceraian. Ezlynn telah menfailkan penceraian dari suaminya itu, dan kes mereka sedang dalam perbicaraan mahkamah.

Namun ada satu isu kontroversi yang melanda pasangan ini apabila Ezlynn mendedahkan sesuatu yang mengejutkan.

Melalui laman media sosial, Ezlynn mendedahkan rumah nya dipecah masuk oleh suaminya itu sendiri.

Ezlynn memuatnaik beberapa keping foto rumahnya dipecah masuk dan jelas kelihatan pintu pagar besi yang telah rosak.

Penyanyi lagu Hi Hi Bye Bye ini mengandaikan ianya adalah perbuatan suaminya itu.

Ezlynn juga menggelar suaminya sebagai tak guna dan menyesal mengenalinya.

Loading...

Malah Ezlynn turut membuat beberapa tuduhan kepada Adam Fahmy seperti mencuri duitnya dan juga tidak mahu bekerja.

Ini tulis Ezlynn:

I came home to this?!! What the hell is this.. my home no gate anymore.. what the hell happened to the gate!! Barang hilang lagi.. kena rompak aku kerja hari hari penat Cari duit kau amik semua duit aku!! Now barang2 semua kau amik kau rosakan Rumah .. kau buat hutang aku tanggung semua.. aku diam kau naik kepala.. kau memang jahat!! Suami tak guna .. kawan tak guna ,manager tak guna.. menyesal aku kenal kau Seumur hidup aku.. hutang tak mau bayar asik bercuti je.. kerja tak mau.. ya Allah kau perdengar kanlah hati aku ini ya Allah .. dengar kan doaku ya Allah… tidak ku halal Kan setitik pun keringat aku yang sesen pun duit aku yang kau amik.. kau ada lah manusia yang paling jahat yang pernah aku kenal..

Ini beberapa gambar yang dimuatnaik:


Ezlynn dan Adam Fahmy   mendirikan rumah tangga pada 21 November 2011 namun masih belum dikurniakan cahaya mata.

Pada tahun ini , pasangan ini mula mencuri perhatian apabila Ezlynn menfailkan permohonan penceraian.

Kisah Ezlynn mula dihidu apabila penyanyi ini telah unfollow suaminya awal tahun 2017, namun Ezlynn pada mulanya menafikan rumah tangga ada masalah.

Adam Fahmy dikatakan telah bersetuju untuk menceraikan Ezlynn dan kes masih dalam perbicaraan mahkamah.

Kerana tertekan dengan isu rumah tangga, penyanyi ini pernah dimasukkan ke hospital.

Ezlynn mula popular dengan lagu hit Hi Hi Bye Bye, Sengsara, Bersamamu dan Jikalau Aku.

Penyanyi berumur 36 tahun ini juga pernah popular menerusi lagu duet bersama M Daud Kilau dan Awie.

Sumber:https://beritamemey.blogspot.my/2017/10/suami-tak-guna-menyesal-aku-kenal-kau.html?m=1

LEBIH TIPS RUMAHTANGGA…

39 jenis lelaki yang tidak layak dijadikan suami berdasarkan kisah benar. No31 Paling Sedih dan banyak berlaku!

Mungkin ada telah menjumpai lelaki yang mempunyai banyak ciri-ciri yang anda idamkan seperti kacak dan berpelajaran tinggi, namun ada beberapa perkara atau ciri yang anda perlu juga bertimbangkan.

 

Setiap orang ada baik dan buruk, namun apakah keburukan pada lelaki yang harus dielakkan?

Dan jika anda seorang lelaki yang mempunyai ciri-ciri ini, bersedialah untuk mengubah tingkahlaku anda untuk menjadi suami orang jika tidak mahu dibenci atau tidak disukai keluarga mertua.

Kes 1
Sepanjang pertunangan, dia tidak pernah ajak berbincang cara nak bentuk keluarga solehah. Tetapi, asyik fikir mana nak bulan madu. Nak buat teknik macam2. Saya putuskan pertunangan kerana merasakan dia tidak boleh bimbing saya soal agama

Kes 2
Malam pertama saya berendam airmata kerana suami melarikan diri selepas akad nikah. Dia bergaduh dengan ibubapa saya kerana soal wang hantaran dan mas kahwin. Malam itu, dia keluar kononnya nak pergi beli rokok, tetapi sampai subuh tak pulang. Kami bercerai 3 bulan kemudian.

 

Kes 3
Selepas 3 bulan nikah baru saya berpeluang ikut suami yang bertugas di Sabah . Saya hairan tengok rumahnya nampak kemas dan berhias cantik. Apabila saya gelidah satu almari di bilik tetamu, penuh baju perempuan. Puas ditanya baru dia mengaku selama ini dia duduk serumah dengan kekasihnya. Saya lari balik Semenanjung. Dia tidak pujuk. Lepas pantang saya terima surat cerai. Dia tidak pernah tahu macam mana rupa anaknya.

Kes 4
Beli cincin pertunangan duit saya, belanja hantaran pun duit saya. Sekarang duit ansuran rumah, kereta, susu anak, belanja dapur semua di bahu saya. Dia cuma beri “benih” sahaja.

Kes 5
Suami mahu anak ramai dan tidak benarkan saya makan pil. Tetapi, belum pernah sekali pun dia mahu bangun malam buat susu anak/tukar lampin. Kalau alasan penat di pejabat, saya pun bekerja juga.

Kes 6
Bapa tak pernah mengajar saya sembahyang dan puasa. Suami pun sama juga. Terpulanglah kepada saya nak dalami ilmu agama sendiri.

Kes 7
Ramai menuduh saya jahat apabila bercerai dahulu. Bekas suami memang nampak warak, tetapi siapa pun tidak tahu saya merana kerana suami mahu seks tiap2 malam dan suka liwat saya.

 

Kes 8
Suami tetap ‘mahu’ walaupun ketika saya datang bulan. Jika tidak dituruti dia mengancam mahu cari perempuan lain.

Kes 9
Saya dipukul suami ketika mengandung anak kedua dahulu kerana saya tidak mahu beri dia duit yang saya kumpul untuk belanja bersalin. Dia penganggur dan gila main muzik sahaja. Duit tu dia nak beli gitar.

Kes 10
Bekas suami saya dahulu memang kacak, kaya dan berkedudukan. Namun, saya lebih rela bercerai kerana dia ketagih hubungan seks sesama jenis.

Kes 11
Saya rasa benar-benar terhina kerana suami mengabaikan keluarga apabila asyik bercinta dengan “maknyah”.

Kes 12
Hancur hati saya apabila terserempak suami memakai coli dan seluar dalam saya… Rupa-rupanya dahulu dia “maknyah” dan berkahwin dengan saya kerana menuruti kehendak emaknya.

Kes 13
Suami tidak pernah azan atau qamatkan kedua-dua anak kami sebaik sahaja dilahirkan dahulu.

Kes 14
Suami tidak mengaku anak lelaki bongsu zuriatnya, walaupun muka si anak 99.9% muka dia. Semua kerana suami cemburu sangat pada bos saya. Biarlah dia terus menfitnah saya kalau itu memberi kepuasan kepadanya.

Kes 15
Saya dah tak larat menasihati suami supaya sembahyang. Bulan puasa dia suruh saya masak macam biasa. Anak-anak keliru melihat gelagat bapa mereka. Saya didik lain, si bapa tunjuk “contoh” lain.

Kes 16
Apabila marah, suami suka mengungkit setiap sen yang dibelanja untuk saya, sampaikan tambang haji saya ke Makkah yang dia bayarkan 3 tahun dahulu masih terus diungkit setiapkali bergaduh..

Kes 17
Suami tetap mahu saya masak macam biasa, hubungan seks 2-3 x seminggu dan rumah tidak boleh bersepah… walaupun saya sedang sarat mengandung..

Kes 18
Setiap kali mengandung, pandai2lah saya berjimat cermat untuk belanja bersalin. Apabila dah sampai waktu nak beranak, kemas kain baju sendiri, tahan teksi, pergi hospital sendiri. Jika nasib baik, suami jemput, kalau tidak pandai2lah saya balik rumah dengan anak baru.

Kes 19
Memang saya bengkak kerana suami sanggup memaki hamun saya depan anak kerana tidak memandu berhati2 sehingga kemalangan dan merosakkan kereta kesayangannya.

Kes 20
Siapa tidak sayang emak. Tetapi, saya tidak boleh tahan kalau suami sanggup bergolok-bergadai semata2 mahu penuhi hajat emaknya yg berselera besar. Duit gajinya tak pernah cukup sebab bayar hutang kad. Terpaksalah saya menyara anak2.

Kes 21
Kalau anak nak minta duit beli buku sekolah, suami asyik kata ‘takde duit’. Kalau nak beli joran dan umpan, ada pula. Saya perhatikan saja gelagat. Nak tengok sampai setakat mana ‘lemaknya’.

Kes 22
Suami gila beli nombor ekor. Biasanya, dia suka tulis angka 1-10,letak di dalam mangkuk buat cabutan. Lepas tu kalau ada nombor yang mengena, 2-3 hari tak keluar bawak teksi.

Kes 23
Tabiat suami saya memang pelik. Kalau ada masalah saja mesti cari bomoh, lepas itu tanam macam2 jenis tangkal, mesti dia nak pergi ‘bersangkak’ .

Kes 24
Sewaktu bercinta memang saya tahu suami kaki judi tetapi dia berjanji nak berhenti lepas kahwin. Tak cukup gaji, barang kemas saya digadaikan. Orang datang tuntut hutang perkara biasa ~ pernah rumah kami dibaling tahi.

Kes 25
Ketika bapa meninggal dunia dulu, baru kami tahu dia ada 3 isteri lain dan anak masih kecil. Rupa2nya selama ini emak tahu arwah suka kahwin cerai di merata2 tempat. Emak tidak peduli, asal arwah tidak menganggu hidupnya.

Kes 26
3-4 bulan suami ‘hilang’ itu perkara biasa. Kadang2 sampai setahun. Saya tak perlu cari kerana tahu mesti dia di Serenti. Biasanya, dia kena ‘serkup’ waktu tengah tarik ganja dengan kawan-kawan.

Kes 27
Anak ke-3 kami terencat sedikit. Suami penagih kronik dan sekarang dah ada tanda2 HIV.

Kes 28
Suami saya memang warak. Sembahyang tak pernah tinggal. Tetapi, saya tidak boleh tahan panas barannya. Kalau marah, habis dibaling barang2 rumah. Kalau pukul, anak dibaling macam bola.

Kes 29
Pernah saya nasihat suami jangan suka terima rasuah. Dia degil. Mula2 cuma hamper, kemudian barang kemas. Akhir sekali duit berpuluh2 ribu. Apabila dia kena cekup polis saya nak kata apa? Terpaksalah saya sara anak sementara dia di dalam penjara.

Kes 30
Sejak berniaga, suami gila karaoke. Kononnya nak rai pelanggan. Kesudahannya dia yang sangkut dengan GRO Filipina di situ. Sekarang perniagaanya lingkup dan dia dah ikut perempuan Filipina tu balik negeri. Dengar khabar dah dapat anak luar nikah.

Kes 31
Dulu hidup kami senang juga. Tetapi, selepas suami kena buang kerja sebab ketagih dadah dan selalu ponteng kerja, terpaksalah saya kerja kilang nak sara anak2.

Kes 32
Kalau seronok beristeri muda, mengapa mesti nak banding2kan kehebatan si madu di ranjang dengan saya? Tak puas lagi menyakitkan hati saya selama ini?

Kes 33
Kami memang miskin. Saya buat macam-macam benda untuk tambah pendapatan. Jualan langsung, buat kuih, jual nasi lemak, jaga anak orang, upah sembat baju kurung. Suami saya lain pula ceritanya. Malam jadi “jaga”.. siang dia kerja tidur atau melangut di kedai kopi.

Kes 34
Bab duit ringgit saya tak nafikan suami memang bertanggungjawab. Saya dapat banglo besar, kereta besar, belanja mewah. Tetapi jiwa saya kering. Suami sayang anak, tetapi masih membiarkan saya melihat “gigitan cinta” (love bite) perempuan lain di badannya.

Kes 35
Pakcik saya memang hebat sewaktu muda. Kacak, bijak dan kerja besar. Isteri 2-3 orang, kekasih keliling pinggang. Anak ramai. Tetapi selepas pencen, dia papa kedana sebab duit KWSP habis bayar hutang. Kesudahannya, semua isteri minta cerai dan anak lenyap. Akhirnya dia mati seorang diri di katil hospital wad kelas tiga. Jenazahnya di urus abang saya dan pihak hospital.

Kes 36
Saya bekerja, suami bekerja. Tetapi, apabila pulang dari pejabat, suami terus capai kunci motor besarnya, merambu dengan kawan2 macam orang muda… sampai tergadai Maghrib dan Isyak. Tinggallah saya di rumah sorang diri terkial-kial menguruskan anak.

Kes 37
Walaupun sudah lama masuk Islam… mandi hadas? Saya masuk Islam kerana mahu kahwin dengan suami. Tetapi dia tidak pernah sekali pun beritahu saya perlu mandi hadas selepas bersetubuh atau datang bulan. Dia sendiri pun tak pernah buat.

Kes 38
Bagi saya perkahwinan sebenarnya lebih menguntungkan lelaki kerana mereka dapat buktikan kejantanan kepada kawan2 apabila isteri hamil, dapat pengurus tetap menjaga kain baju mereka, dapat tukang masak percuma, dapat joli lebih sebab isteri juga bekerja dan bantu sara keluarga serta dapat seks halal. Isteri dapat apa? Tugas bertambah dan silap haribulan berendam airmata…

Kes 39
Selepas 15 tahun berkahwin, rasa2nya gelaran saya sudah berubah. Dahulu ‘isteri’ sekarang ‘pengurus anak-anak’. Hubungan dengan suami amat dingin. Kami hanya bercakap pekara penting sahaja. Hubungan seks hanya 2-3 bulan sekali. Itupun saya yang ‘terhegeh-hegeh’ . Saya pelik benar kerana dia bukan kaki perempuan dan memang confirm tiada isteri lain.

“Wahai tuhan ku, aku tak layak kesyurgamu …namun tak pula aku sanggup keNerakamu, kamilah hamba yang mengharap belas darimu. Ya Allah jadikan lah kami hamba-hambamu yang bertaqwa, ampunkan dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, dosa semua umat-umat Islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia, Cukuplah Allah bagiku, tiada Tuhan melainkan Allah, hanya kepadaNYA aku bertawakkal dan Allah lah yang memiliki arasy yang agung.”

Sumber : Hairul Nizam Ijam via ohmymedia.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *