PETUA KEMPIS PERUT, HAID LANCAR DAN BUANG ANGIN DALAM BADAN SECARA SEMULAJADI

Petua Kempis Perut, Haid Lancar dan Buang Angin Dalam Badan Secara Semulajadi. Jus ni bantu buang angin, lancar peredaran darah, kempiskan perut juga lancarkan haid. Ada seorang makcik amalkan umur 55 tahun pun masih ramping berkebaya tau.

Cara-cara (Petua Kempis Perut, Haid Lancar dan Buang Angin Dalam Badan Secara Semulajadi):

Halia dan Kunyit besar ibu jari blend

Loading...

Asam jawa segenggam

Garam 1/2 sudu kecil

Gula merah 2sudu/ gula kerek 1/2

Rebus semua dengan 4 cawan air sehingga tinggal separuh. Tapis dan minum pagi 1 cawan, malam 1 cawan.

Sebelum minum selawat 3x dan niat dalam hati “Ya Allah, berikan kesihatan yang baik pada tubuh badanku dan jadikanlah aku wanita paling cantik dan seksi di mata suamiku”

Sediakan air masak kat sebelah, picit hidung dan telan. Selamat mencuba!

Loading...

Jus kunyit ni buat sebulan sekali je selepas period. Kalau untuk minuman harian, tumbuk halia, rendam dengan air panas segelas campur dengan lemon setengah biji .

Bila dah suam, campur 1 sudu madu dan minum sebelum sarapan. InsyaAllah badan ringan, cergas dan ramping jika diamalkan.

source: Sehinggit

……………………………………………..

[ Lagi Tips&Petua Trending di Bawah ]

AIR KURUS VIRAL, TAK SAMPAI 5 MINIT MINUM ANGIN ‘BERZUMBA’ KELUAR!

Perempuan yang nak sangat buang lemak, eloklah cuba minum air kurus viral ini, sebab bahan yang diguna cukup mudah nak dapat dan lagi best kesannya mujarab! Petua kurus ini dikongsikan oleh Aisyah Badar Bajrai, yang mana dia sendiri mengamalkan minuman tradisional ini untuk jaga badan…

Dalam bebanyak resepi air kurus, Aisyah paling ketagih minum resepi ni. Camano la tak ketagih, makan banyak pun berat tak naik. Maintain jer.
Tapi yang paling best, tak sampai 5 minit minum, angin berzumba keluar. Tak tahu la dah berapa lama angin ni duk betapa dalam badan. Senggugut pun hilang.

AIR KURUS VIRAL
1 liter air
2 batang serai, diketuk
7 biji cengkih
1 batang Kayu Manis Ceylon
3 hiris halia di ketuk
1 biji lemon
Madu

Cara-cara:
Rebus semua bahan kecuali madu dan lemon selama 15-20min. Tutup api, ambik setengah gelas air rebusan, tambah setengah gelas air biasa, perah satu hirisan lemon dan tambah 1 sudu madu. Minum ketika masih suam 30 minit sebelum makan.
Balance air rebusan, boleh disimpan dalam peti sejuk. Bila nak minum, ambik setengah gelas dan campur setengah gelas air panas. Perah lemon dan tambah madu. Minum waktu suam tau, baru mujarab.

Air ni bukan tuk kuruskan badan jek, tapi kalau amalkan minum hari hari, nanti badan kita KURUS, kulit CANTIK, badan WANGI sebab bebahan yang kita guna semua best best.

KMC
– boost metabolisme badan
– kurangkan kolestrol
– Kurangkan selera makan
– lambatkan proses masuk dalam perut, jadi tak de la cepat rasa lapar
– lancarkan period dan servis dalaman

Serai
– bantu penghadaman
– buang toksin dalam badan
– kurangkan bau badan
– cantikkan kulit
– kurangkan stress
– cairkan lelemak degil
– anti kanser
– kurangkan kencing manis
– kurangkan jerawat kat muka

Halia
– buang angin dan toksin dalam badan
– pecahkan lemak
– hilangkan bau badan
– lancarkan perjalanan darah, muka berseri kusam

Lemon
– cuci kerak kerak lama dalam usus
– bakar lemak degil
– ada vit c, bagus untuk kulit
– anti kanser
– mengempiskan perut

Cengkih
– boleh mencegah stroke, cegah darah beku
– lancarkan pencernaan
– cantikkan kulit
– wangikan badan

Madu
– melancarkan darah
– tambahkan tenaga
– antioxidant
– mencegah kanser
– pemanis semula jadi

Siapa nak badan KURUS, kulit CANTIK, badan WANGI. Wajib try resepi ni. Memang bestt sangat!

sumber

……………………………………………..

[ Lagi Tips&Petua Trending di Bawah ]

AJAIB ! AMALKAN CAMPURAN SUP TELUR DENGAN BAHAN INI SELAMA 1 MINGGU , MATA YANG RABUN INSYAALLAH DAPAT PULIH SEPENUHNYA !

Bilang selamat tinggal pada rabun dekat, rabun jauh, dan gangguan mata lainnya! Namun sepertinya memakai kacamata mulai menjadi keadaan yang umum di generasi ini. Bahkan anak-anak yang belum menginjak usia 10 tahun pun sudah mulai mengenakan kacamata dengan ukuran kecil. Dengan kata lain, zaman ini siapapun telah memakai kacamata.

Sebenarnya alasannya sangatlah sederhana. Selain karena beberapa penyebab yang umum, yaitu lihat HP, keturunan dan lain-lain, ternyata ada 1 alasan yang tidak pernah terpikirkan oleh banyak orang loh! Alasannya adalah karena diet yang tidak sehat atau kurang minum atau bahkan tidak pernah meminum satu minuman ajaib ini.

 

Kali ini Cerpen akan membahas tentang bagaimana cara kita menjaga mata ini agar tetap sehat, bukan minum obat dan tidak perlu bantuan medis. Cukup dengan resep minuman di bawah ini saja.

 

Bahan : Biji goji berry dan telur

 

 

Efek dari biji goji berry – untuk mendapatkan mata yang cerah, kamu wajib mengkonsumsi sup goji. Biji goji berry ini kaya akan nutrisi, vitamin, mineral, protein dan antioksidan. Biji ini berasal dari Tibet, di dataran tinggi gunung Himalaya. Hasil penelitian menyatakan bahwa biji goji berry ini mengandung beta-karoten lebih banyak daripada wortel. Senyawa inilah yang berperan penting dalam menjaga kesehatan mata.

 

Efek dari kuning telur – pada kuning telur terdapat pigmen warna kuning, yaitu lutein dan zeaxanthin yang berperan sebagai antioksidan yang dapat menjaga kesehatan mata. Lutein dan Zeaxanthin mampu melindungi mata dan menurunkan resiko terjadinya berbagai gangguan pada mata seperti degenerasi makula dan katarak.

 

Cara membuatnya:

 

1. Masukkan biji goji ke dalam panci kemudian seduh dengan air panas

 

 

2. Pecahkan telur dalam panci untuk merebus telur

 

 

3. Tambahkan lagi air hangat secukupnya kemudian masukkan garam sesuai selera

 

 

4. Gunakan sendok untuk membuang busa yang dihasilkan dari telur

 

 

5. Saat telur mulai matang, matikan apinya kemudian masukkan biji goji yang diseduh tadi ke dalamnya

 

 

6. Tutup panci tersebut dan diamkan hingga 2 menit

 

7. Teteskan sedikit minyak wijen (sesuai selera)

 

 

8. Sup siap disajikan

 

Khasiat sup telur goji ini dapat menambah darah, meningkatkan kekebalan tubuh, terutama untuk meningkatkan kualitas penglihatan. Minum sup ini 1 minggu sekali untuk menjaga matamu yang kelelahan. Ini juga bisa mencegah kekurangan vitamin A yang seringkali menjadi penyebab rabun senja.

Sumber Cerpen

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *