ORANG RAMAI TERCENGANG MELIHAT ISI DALAM KONTENA INI. MENAKJUBKAN!!

Kebanyakan orang kini sedang dalam keadaan sedih dan putus asa, tidak mempunyai mood dan tenaga untuk melakukan perkara lain. Namun, bagi sebahagian orang ketika diterpa dengan keadaan ini, berhasrat mengekspresikan dirinya melakukan sesuatu u

Evans adalah salah satu contohnya. Setelah isterinya meninggal kerana penyakit yang dideritanya. Ia mempunyai rancangan untuk membina sesuatu daripada bekas tua yamg mereka gunakan untuk menyimpan barang. Setelah itu, Evans tidak hanya mengosongkan “ruang simpanan” itu, bahkan mengubahnya menjadi rumah baru! Mari kita simak ceritanya.

Loading...

Ruang bekas yang tak kurang dari 15 meter persegi ini, membuat Evans tiap malam sukar untuk tidur, di dalam fikirannya asik memikirkan konsep yang akan dibina, tak disangka dengan bilik yang sempit itu disulapnya menjadi rumah yang selesa dan mewah.

Di dalam rumah kecil itu pembahagian biliknya cukup lengkap, diantaranya satu katil besar, dapur kecil, rak buku untuk berehat, meja dan kerusi, dan masih juga meninggalkan ruang untuk simpanan.

Konsep pembinaan dari bekas ini menghabiskan waktunya selama beberapa tahun, dan akhirnya impian kecilnya juga tercapai.

Loading...

Dapur gas, peti ais, sinki, ketuhar gelombang mikro, mahu menghidupkan api? Tidak masalah, anda boleh melakukan apa sahaja di rumah kecil ini.

Tidak hanya menggunakan sejumlah besar perabot kayu di sisi rumah, ia juga menebalkan langit-langit langit-langit agar tebal, sehingga membuat rumah kecil ini boleh memberikan kehangatan sepanjang musim sejuk.

Evans dengan tangannya sendiri mengubah kotak bekas tua tersebut menjadi rumah yang sangat menakjubkan! Bahkan rumah kecilnya ini boleh dipindah kemana-mana, mari dilihat video dibawah ini:

Sumber: littleThings

Antara koleksi kontena seperti ini :

 

Loading...