MENARIK: UJIAN PERSONALITI MELALUI GAMBAR PERTAMA YANG TERLINTAS DI MINDA ANDA… 99% TEPAT!

MENARIK: JOM UJI PERSONALITI ANDS MELALUI GAMBAR PERTAMA YANG TERLINTAS DI MINDA ANDA… 99% TEPAT!

A. Budak perempuan

Bagi individu normal: Anda seorang yang baik hati, memahami, mudah didekati, pendengar yang baik dan juga mampu meningkatkan mood seseorang. Rakan-rakan juga sukar untuk mendengar anda merungut mengenai sesuatu perkara. Anda seorang yang penuh dengan emosi dan cenderung untuk melihat kebaikan dalam diri individu lain.

Loading...

Bagi rakan anda: Anda merupakan orang berada, bersikap emosional tetapi masih rasional. Anda seorang yang simple, suci dan romantik. Bagi mereka, anda merupakan pendengar yang baik selain mempunyai sikap yang natural dan memudahkan anda untuk bergaul dengan generasi lebih muda mahupun generasi yang lebih tua daripada anda.

Bagi keluarga anda: Anda seorang yang tenang, tidak suka marah, simple dan lebih mementingkan kegembiraan individu di sekeliling anda. Kebaikan hati anda merangkumi tahap kesetiaan yang tinggi selain sanggup membayar sesuatu untuk orang lain, sanggup memikul tanggungjawab sama ada terhadap rakan-rakan, keluarga, pasangan dan sebagainya.

B. Tengkorak

Bagi individu normal: Anda seorang yang bersikap tradisional, rasional dan gemar berkomunikasi dengan masyarakat kerana tertarik dengan latar belakang individu yang berlainan.

Selain itu, anda mempunyai dua personaliti iaitu mudah mesra dan kadang-kala lebih gemar mendiamkan diri menyebabkan individu di sekeliling anda merasakan anda seseorang yang penuh dengan kejutan.

Bagi rakan anda: Perbezaan personaliti dalaman dan luaran anda begitu ketara. Anda boleh menjadi dinamik dan statik, maya dan reality, anda akan melihat kepada situasi untuk melakukan keputusan, kerap kali membuatkan orang lain garu kepala dengan karakter anda selain mempunyai naluri yang kuat. Anda boleh menjadi seorang yang mudah mesra tetapi sukar dipengaruhi.

Loading...

Bagi keluarga anda: Anda seorang yang tenang, tidak suka marah, simple dan lebih mementingkan kegembiraan individu di sekeliling anda. Kebaikan hati anda merangkumi tahap kesetiaan yang tinggi selain sanggup membayar sesuatu untuk orang lain, sanggup memikul tanggungjawab sama ada terhadap rakan-rakan, keluarga, pasangan dan sebagainya.

C. Rama-rama

Bagi individu normal: Perbezaan personaliti dalaman dan luaran anda begitu ketara. Anda boleh menjadi dinamik dan statik, maya dan realiti, anda akan melihat kepada situasi untuk melakukan keputusan, kerap kali membuatkan orang lain garu kepala dengan karakter anda selain mempunyai naluri yang kuat. Anda boleh menjadi seorang yang mudah mesra tetapi sukar dipengaruhi.

Bagi rakan anda: Anda mempunyai personaliti yang pelbagai, seseorang yang berfikiran panjang, misteri dan sangat menarik. Selain itu, anda juga seseorang yang sangat berterus-terang, mudah bergaul dan sanggup berkorban apa sahaja demi orang tersayang di mana kadang-kala ianya akan membuatkan orang lain mengambil kesempatan terhadap anda.

Bagi keluarga anda: Anda mempunyai perasaan yang artistik, boleh melakukan pekerjaan dengan teratur serta mudah bergaul dengan orang lain. Pada mereka, anda merupakan pendengar yang baik dalam apa jua situasi dan mampu memberikan nasihat yang sangat berguna. Kebolehan anda untuk menyelesaikan sesuatu masalah dengan baik menyebabkan anda sering dikelilingi ramai kawan.

D. Labah-labah

Bagi individu normal: Anda mahu mencuba perkara baharu tetapi lebih cenderung untuk kekal dengan konsep sedia ada. Anda mempunyai semangat revolusi yang tinggi dan lebih memandang ke hadapan berbanding memikirkan apa yang telah berlaku sebelumnya. Tidak ramai individu yang mampu melakukan perkara sebegitu bak kata pepatah ‘buang yang keruh, ambil yang jernih’.

Bagi rakan anda: Anda mempunyai perasaan yang artistik, boleh lakukan pekerjaan dengan teratur serta mudah bergaul dengan orang lain. Pada mereka, anda merupakan pendengar yang baik dalam apa jua situasi dan mampu memberikan nasihat yang sangat berguna. Kebolehan anda untuk menyelesaikan sesuatu masalah dengan baik menyebabkan anda sering dikelilingi ramai kawan.

Bagi keluarga anda: Anda seseorang yang menyeronokkan dan berupaya mengalirkan tenaga positif kepada individu lain. Di samping menjadi seseorang yang sentiasa ceria dan mampu mengawal emosi dengan baik, anda tidak lupa untuk memikirkan sesuatu secara mendalam dan rasional.

Dalam erti kata lain, anda adalah seorang yang serius tetapi boleh menghiburkan orang lain dan menghidupkan suasana yang ceria.

Sumber: Era Baru

 

…………………………………………………….

 

Cuai Dalam 2 “PERKARA” Ni Akan Buat Diri Jadi HINA Di Akhirat Kelak. Ramai TAK SEDAR Selalu Buat.

 

Ramai tak sedar yang mereka telah pun terjebak dalam melakukan 2 “perkara” ni yang akibatnya bakal diangkat sebagai manusia paling hina di akhirat kelak. Mahukah kita jadi orang hina di akhirat? Jom baca dan kongsikan. Semoga bermanfaat.
ORANG BERIMAN SENTIASA AKAN DIUJI
Menjadi orang yang beriman adalah hasrat semua manusia. Namun, ianya tidaklah semudah yang dibayangkan. Tambahan pula bila mendengar firman Allah :

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji? (Al’Ankabut : 2)

Jadi, bilanya mereka akan menjadi orang yang beriman selagi mereka belum diuji?

Ingatlah, ujian itu datang dengan berbagai cara. Boleh jadi, ujian yang berat pada seseorang, ia menjadi ringan pada selainnya, begitu juga sebaliknya.

Terdapat beberapa perkara yang perlu dijaga-jaga dan ianya merupakan asas untuk layak bergelar sebagai orang yang beriman. Dan janganlah kita cuai dengan 2 perkara ini.

1. Berbangga Dengan Dosa Yang Dilakukan

Melakukan dosa adalah fitrah sebagai seorang hamba. Kerana itulah Allah sentiasa membuka pintu taubat bagi mereka yang sentiasa melakukan dosa dan yang sedang bergelumang melakukan dosa. Yang paling hina adalah orang yang dah la buat dosa tetapi masih berbangga dengan dosanya.


Contohnya, “Mat, aku semalam tengok video perempuan tu, perghhh. Ko nak tak aku send kat hanphone ko?” Dah la buat maksiat, ajak orang lain buat maksiat sama dan langsung tak rasa malu.

2. Ceritakan Dosa Yang Telah Pun Ditutup Oleh Allah

Ia adalah suatu perbuatan yang terlalu buruk. Bayangkan, seseorang yang telah berzina, lalu Allah telah menutup dosanya daripada diketahui orang ramai, lalu dia sendiri menceritakan rahsia yang telah ditutup tersebut kepada orang ramai.


Contohnya, dia sembunyi-sembunyi lakukan zina. Tiada sapa tahu kecuali Allah. Yang jadikan dia hina apabila dia terang-terangan bagitau kat orang lain yang dia telah berlaku zina. Tanpa ada penyesalan dosa di wajahnya.

Semoga Allah memelihara kita daripada melakukan perkara ini. Wa’iyazubillah.

Sumber : Kun Anta

Kredit : khalifahmailonline.com

 

…………………………………………………….

 

Penumpang Tidak Diundang Di Lebuh Raya Segamat

 

Aku pernah bekerja sebagai krew sebuah syarikat bas eksekutif yang tak perlulah kusebutkan namanya. Tugasku sebagai ‘pramugari bas’ tak adalah sesukar mana pun: sekadar memastikan keselesaan penumpang sepanjang perjalanan sehingga sampai ke destinasi dan mengedarkan makanan ringan dan minuman.

Gajinya boleh tahan untuk seorang gadis pemegang diploma dan yang paling penting, aku boleh berjalan-jalan melihat negara orang walaupun sekadar di seberang tambak Johor.

Bas-bas eksekutif syarikat ku adalah dari jenis double decker. Di tingkat atas ada 33 tempat duduk dan bahagian bawah pula merupakan lounge eksekutif. Bas eksekutif kami jarang kosong, tapi entah kenapa hari itu, cuma ada enam orang penumpang sahaja yang naik dari Singapura menuju ke KL. Lapan orang termasuk aku dan pemandu, yang ku namakan Encik Fattah.

Keenam-enam penumpang duduk di atas. Cuma tinggal aku dan Encik Fattah di tingkat bawah. Memandangkan lounge eksekutif tak berpenumpang, Encik Fattah memadamkan lampu agar lebih fokus memandu. Aku yang duduk di sebelahnya hanya tunduk bermain game di telefon.

Lembayung senja kemerahan menyelubungi langit ketika bas eksekutif kami dipacu laju di lebuhraya.

Sesiapa yang sering berulang-alik dari selatan ke KL, pasti ada 1001 kisah untuk dikongsi tentang Lebuhraya Segamat – Yong Peng.

Orang kata laluan di sini agak keras. Bekas kawasan perkuburan kata orang. Banyak juga cerita ‘penumpang tak dipelawa’ yang sering menjelma di tempat duduk belakang selepas matahari terbenam. Kata oranglah.
Aku tak ambil pusing. Sudah dua tahun aku bekerja sebagai pramugari bas, tak pernah pula aku nampak benda-benda pelik.
Tapi malam itu aku rasa lain macam. Bulu tengkuk aku meremang. Encik Fattah seperti biasa fokus memandu. Siaran radio Sinar FM yang dipasang perlahan menjadi white noise untuknya, menenggelamkan bunyi deraman enjin bas. Aku memandang keluar. Gelap gelita. Cuma sekali-sekala cahaya kenderaan yang memotong bas eksekutif kami menerangi selama beberapa saat lounge eksekutif kami.

Beberapa saat tu tak lama, tapi cukup untuk ku ternampak ‘sesuatu’ yang jaraknya cuma beberapa meter dari belakang kami. Elok terbaring beralaskan bantal. Aku menggigil. Mulutku terkumat-kamit membaca apa-apa juga ayat suci yang aku tahu.

“Encik Fattah!” kataku perlahan, tapi mataku masih memandang ke hadapan.
“Hah? Pehal?” dengusnya, sempat memandang ke arahku.

“Belakang encik tu…”
“Kenapa belakang aku?”
“Ada benda tengah baring…”
“Kau jangan macam-macam Ayu”
“Encik Fattah… cuba pandang belakang kejap”

Dia menoleh beberapa saat sebelum kembali memandang jalanraya di hadapannya.
“Kau ni mabuk ke apa? Gi duduk belakang sana!”
Gila apa dia suruh aku duduk belakang dengan benda tu.
“Encik Fattah, bukak CCTV kalau tak percaya cakap saya”

Aku tak pasti kenapa Encik Fattah membuka CCTV. Sama ada dia sendiri pun dah menggeletar ataupun dia ingin meyakinkanku bahawa tak ada apa-apa pun di belakang kami.

Apa yang dia nampak? Aku sertakan bersama foto CCTV yang sempat aku rakamkan. Kalian nilaikan sendiri kesahihan cerita ini. Foto ini menjadi viral di syarikat kami dan bas yang kami naiki itu digelar Bas Puaka. Tipulah kalau aku tak goyang. Selang beberapa bulan selepas peristiwa itu, aku terus berhenti kerja.

Oh, apa jadi dengan benda yang terbaring di belakang kami tu? Hilang sesampai sahaja kami di Seremban.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *