ISTERI HAIRAN KAWAN SERING DATANG RUMAH. SEGALANYA TERBONGKAR BILA ISTERI TERJUMPA SESUATU…

Isteri HAIRAN Kawan Sering Datang Rumah. Segalanya TERBONGKAR Bila Isteri TERJUMPA Sesuatu… |

Assalamualaikum, mohon admin hide profil saya ye…Saya nak ceritakan pengalaman saya selama hidup berumah tangga ni. Saya dan bekas suami kahwin muda, kerana tuntutan kerja kami terpaksa pjj faktor ni pun sebab masalah gaji suami yang tak cukup dan saya tak boleh nak berhenti kerja sesuka hati sebab beberapa bayaran utama tiap-tiap bulan saya yang kena bayarkan. Hidup kami berjalan seperti biasa, setiap hujung minggu kami akan berjumpa suami di selatan saya di pantai timur.

Tapi betul kata orang naluri isteri tak akan pernah silap tentang suaminya. Saya dah mula syak suami saya curang dengan kawan saya sendiri jugak tu. Masa suami saya takda dia boleh datang rumah saya tanpa ada rasa bersalah. Mungkin Allah nak tunjuk kot, suami saya dengan perempuan tu kena tangkap khalwat. Berderai hati saya masa tu Allah saja yang taw dia merayu untuk saya terima dia lagi sampai sanggup bersumpah junjung Al-Quran yang dia takkan lagi buat perangai macam tu, yang dia takkan lagi contact dengan perempuan tu.

Saya sanggup letak tepi sakit hati saya, air mata saya sebab fikir sayangkan rumah tangga walaupun suami buat saya macam tu sikit tak pernah terdetik kat hati saya untuk curang dengan suami tapi benda ni tak habis dekat situ masih lagi jadi. Sampai 1 hari tu saya terjumpa fon yang dia sorok untuk berhubung dengan perempuan tu. Paling luluh lagi hati saya siap ada gambar dia dengan perempuan tu dalam keadaan yang tak sepatutnya tapi saya tak taw la mana silap saya sampai saya boleh lagi maafkan dia lagi. Saya sanggup lagi ketepikan rasa sakit saya tu, air mata ni jangan la cakap Allah saja tahu macam mana perit nya saya telan.

Untuk pengetahuan semua, kebanyakkan perbelanjaan saya yang tanggung sebab gaji suami sikit sebab dia da wat loan peribadi dulu. Salah saya mungkin sebab terlalu sayangkan suami sampai saya sanggup biarkan hati saya sakit. Kemuncak saya nekad untuk bercerai bila suami kahwin di siam sebab perempuan tu dah mengandung. tuan dan puan taw saya masa taw tu sikit pun saya tak sentuh atau jentik perempuan tu yang saya mampu katakan “demi Allah sampai mati aku takkan maafkan hang” dan mungkin part paling bodoh lagi time tu saya masih lagi sanggup nak terima suami dengan syarat dia ceraikan perempuan tu. Mesti tuan dan puan rasa saya bodoh kan??? tapi semua tu atas sebab saya sayangkan suami.

Satu hari tu masa perempuan tu dah bersalin saya ada p tengok baby tu. Masa tu Allah ja taw macam mana hati saya menangis tengok baby tu. Masa tu saya dah tekad baby tu dan perempuan tu lebih perlukan saya sebab perkahwinan saya dan suami belum dikurniakan anak biarlah saya yang undur diri. Saya minta suami lepaskan saya, berubah la jadi suami dan ayah yang terbaik untuk keluarga yang baru ni.

Saya dah cakap dekat suami yang saya dah maafkan dia sebab baik buruk dia, dia tetap lelaki yang pernah jadi sebahagian dari hidup saya cuma untuk saya maafkan isteri baru dia tu mungkin agak susah tapi untuk saya bangun balik dari ape yang jadi bukanlah mudah, keluarga kawan-kawan saja yang tahu macam mana derita untuk saya bangun balik tapi alhamdulilah kini saya boleh kembali bangun, boleh kembali senyum dengan hidup sebab saya percaya selepas apa yang Allah duga saya ni pasti akan ada bahagia untk saya selepas ni. Sebelum kantoi diaorang kahwin saya pernah mimpi suami bawa perempuan tu pergi klinik buat pemeriksaan ibu hamil, besar betul kuasa naluri hati yang tuhan anugerahkan buat isteri