Gadis Ini Bekerja Sebagai Kuli Batu Bata , Sehingga Tidak Ada yang Berani Berkahwin Dengannya. Tapi Setelah Dia Membilas Wajahnya , Semua Mata Terlopong!!

Jika ada seorang gadis yang bijak, bekerja memindahkan batu bata, pendapatan sebulan hampir 900 sebulan, apakah kamu mau menikahinya?

Gambar di atas adalah gambar seorang gadis yang dilahirkan di sebuah kampung kecil yang terpencil, kerana di rumahnya ada banyak saudara yang lain, sehingga setiap kali makan selalu tidak kenyang. Ia pun memikirkan keadaan ekonomi keluarga, ia mempunyai 2 adik laki-laki yang masih belum lulus SPM. Gadis ini akhirnya memilih untuk keluar dari sekolah demi bekerja, berharap dapat meringankan beban keluarganya.Ia mengikuti saudaranya yang lain untuk bekerja, setiap hari bekerja memindahkan batu bata, dan masih harus mengangkat 50 kg lumpur.

Loading...

Ini adalah untuk pengubahsuaian rumah seorang bos besar, mungkin kalian tertanya-tanya kenapa gajinya boleh hampir mencapai 900 Sebulan? Sebenarnya, gadis desa ini sangat bijak, ia dikenalkan dan menandatangani sebuah kontrak, setiap bulan asalkan ia berjaya mengecat 20 bahagian dari rumah itu, maka ia sudah boleh mendapatkan wangnya.

Setelah mandi dan memakai sedikit makeup, ia pun berubah menjadi seorang gadis yang cantik dan menawan. Tidak kalah cantiknya dengan gadis-gadis bandar. Jika kamu berhadapan dengan situasi yang sama sepertinya, apa yang akan kamu lakukan?

Buat para sobat cerpen, yuk diambil positifnya. Hidup itu seperti permainan bola. Mesti ada yg mengendalikan bolanya. Dan pusat untuk mengendalikan dirimu adalah hatimu sendiri. Semangat terus ya!

Loading...

Sumber: fafa

Edited : facebook.com/kisahbenar.co

Loading...