7 PERKARA YANG AKAN BERLAKU PADA BADAN JIKA ANDA MULA MAKAN 2 BIJI TELUR SEHARI

7 Perkara Yang Akan Berlaku Pada Badan Jika Anda Mula Makan 2 Biji Telur Sehari

Kebaikan memakan telur ayam sering kali dipersoalkan. Walhal telah terbukti khasiatnya yang unik dalam komposisi pelbagai cara.

Loading...

Hasil kajian yang telah dibuat mengenai faedah telur ayam untuk tubuh manusia. Ternyata 2-3 biji telur adalah dos yang optimum untuk kekalkan tenaga kita seharian

Antara sebab yang lain adalah:

1-Otak berada dibawah perlindungan choline

Phospholipid yang menjamin sel-sel otak berhubung adalah terdiri daripada choline. Telah terbukti secara klinikal bahawa vitamin ini adalah bahan binaan utama bagi otak. Sekiranya makan 2 telur sehari, tubuh akan mendapat cukup nutrien ini. Kekurangan kolagen membawa kepada penurunan ingatan.

2- Penglihatan dapat dijaga kerana adanya lutein

Loading...

Penyelidikan menunjukkan bahawa telur ayam kaya dengan lutien. Bahan ini bertanggungjawab untuk membina penglihatan yang jelas dan tajam. Dengan kekurangan lutein ini, ia akan merosakkan tisu mata dan penglihatan kita akan merosot.

3- Vitamin D yang membantu menyerap calcium

Jika anda menawarkan seseorang untuk minum sesudu mintak ikan atau makan telur rebus, majoriti akan memilih makan telur rebus. Terutamanya jika mereka tahu bahawa kandungan Vitamin D adalah sama dalam kedua-dua hal ini. Lebih lagi, pakar menemui satu cara untuk meningkatkan jumlah kandungan vitamin D dalam telur dengan member makan suplimen khas ayam dan ini membantu kalsium menyerap dan menguatkan tulang dan gigi anda dengan lebih baik.

4- Dapat kurang kan risiko penyakit kardiovaskular

Pakar mengatakan bahawa kolesterol dari telur seimbang dengan phosphatides, sehingga tidak membahayakan kesihatan kita. Ia juga menghalang pengeluaran kolestrol sendiri. Disamping itu, telur mengandungi asid omega-3 yang kurangkan tahap trigliserida dengan itu dapat kurangkan risiko sakit kardiovaskular.

5- Mengurangkan risiko kanser

Choline yang sangat diperlukan untuk otak, juga mengurangkan risiko kanser. Mengikut keputusan kajian, bagi wanita yang makan telur mengikut dosnya, risiko kanser payudara menurun sebanyak 18%

6- Berguna apabila merancang untuk dapat anak.

Vitamin B juga diambil kira dalam pembetukan hormon seks. Vitamin B9 mempunyai nama lain: asid folik. Dengan adanya, sel darah merah dan tiub saraf janin dibentuk. Inilah sebab mengapa vitamin B9 sangat diperlukan untuk wanita semasa perancangan kehamilan. 1 biji Telur ayam mengandungi 7.0 mcg vitamin.

7- Melambatkan proses penuaan

Ini sudah terbukti daripada penyelidikan yang dijalankan oleh saintis Belanda. Dalam 87% wanita berusia 35 hingga 40 tahun, bintik-bintik umur hilang dan kulit ditarik. Pada lelaki, kedutan di sekeliling mata terasa licin.

Sumber: Nakbebel.com

[ Lagi Tips&Petua Trending Link  di Bawah ]

CUKUP GUNAKAN 3 MALAM SAJA, WAJAH PUTIH BERSIH GEBU TANPA PERLU MENGELUARKAN BAYAR MAHAL, CUKUP GUNAKAN BAHAN SEDERHANA INI, BERIKUT CARA MEMBUATNYA…

Ada berbagai macam produk yang menjanjikan untuk menghapus daerah, dan meskipun beberapa mungkin bekerja, sangat penting untuk memahami bahwa bahan kimia dalam jenis produk hanya menyebabkan kerusakan serius pada kesehatan kita.

Oleh karena itu, dalam artikel singkat ini kita akan mengungkapkan Anda 2 dari banyak masker yang terbuat dari kentang yang akan membantu Anda memerangi daerah benar-benar tidak diinginkan dari wajah Anda.
Apa yang Anda butuhkan untuk menghilangkan daerah dari wajah Anda?
1. Kentang dan lemon
Anda perlu:
1 kentang
1/2 lemon (jus).

Persiapan: Anda harus mencampur kentang dan setelah itu termasuk jus lemon dan campurkan sampai itu semua terintegrasi.
Cara terbaik untuk menggunakan: Oleskan pengobatan rumah ini dengan gerakan melingkar lembut, biarkan tinggal selama 20 menit dan cuci berkonfrontasi dengan air.
2: Kentang dan mentimun.
Anda membutuhkan :.
1 kentang.
1/2 mentimun.
Persiapan: Letakkan kentang dan mentimun dalam blender dan campuran sampai itu semua benar-benar digabungkan.
Cara menggunakan: Oleskan campuran dengan gerakan melingkar lembut pada wajah Anda, biarkan tinggal selama 25 menit dan cuci dengan banyak air.

Disini Admin share lagi Toner Semulajadi Sebelum Tidur.

Gunakan Toner Semulajadi Ini Sebelum Tidur , Kamu Akan Takjub Setelah 7 Hari Kemudian Kedutan Diwajah hilang, Wajah Jadi Putih Bersih Bersinar tanpa Ada Flak Hitam Bekas Jerawat!


” Seberapa penting Toner Untuk Muka? ” Menurutku, Toner itu penting. Mengapa? Kerana setelah kita bersihkan muka dengan sabun spesial muka itu belum benar-benar bersih sepenuhnya.

Bila tidak yakin cuba anda aplikasikan toner di muka kalian setelah membersihkan muka, pasti masih ada kotoran yang melekat di kapas.
Nah senantiasa bila setiap hari gunakan toner yang satu diantara berbahan yakni alk0h0l dan bahan kimi4 yang beza, muka kita juga akan gimana ya kelak? Tetapi janganlah kuatir girls! Kalian bisa buat sendiri di rumah ” Toner Semulajadi ” yang mudah dan murah hehe. Let’s try this girls!

Bahan-bahannya :
1 buah Timun
1 buah Jeruk nipis/Lemon
Langkah Membuatnya :
Hancurkan Timun (bisa menggunakan juice), Lantas tapis dan hanya airnya yang digunakan
Peras Jeruk nipis/Lemon, Lantas tapus dan hanya airnya yang digunakan
Campur 2 perasan air Timun dan Jeruk nipis/Lemon dan input pada botol bersih.
Nah Toner Alami ini bisa dipakai setelah mencuci muka dan demikian aman dipakai 1 hari 2 kali karna terbuat berbahan alami, Tetapi karna berbahan alami jadi tidak bisa disimpan begitu lama deh, maksimum 7 hari saja girls. Dan jangan sampai lupa taro Tonernya di dalam kulkas ya supaya tetap terbangun dan waktu diterapkan ada sens4si dingin gitu hihi.
Oiya kalian tau tidak Faedah dari Timun dan Jeruk Nipis.

Faedah Timun :
1. Singkirkan Jerawat
2. Mendinginkan Kulit
3. Mengecilkan pori-pori
Faedah Jeruk Nipis :
1. Buat cerah Wajah
2. Mengangkat Sel kulit mati
3. Menyamarkan Sisa jerawat
4. Mengangkat sisa-sisa kotoran ataupun kosmetik
5. Kurangi Minyak berlebihan

Mudah-mudahan Berguna.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *